Elverktøy, stiger, maskiner og stillaser er pålagt jevnlig service, og i TraceTool kan du utføre serviceoppgaver på utstyr og moduler på flere måter.
Hopp til serviceoppgaver i mobilappen
Utføre serviceoppgaver på desktop:
Gå til «Utstyr», velg «Flere søkealternativer» og legg inn navnet på den som er ansvarlig for servicen.
Velg «Alle», høyreklikk og trykk «Utfør service».
Dersom noe for eksempel KAN godkjennes men trenger en ny strømledning først, velger du utstyret, og spesifiserer behovet i feltet til høyre.
Dersom noe IKKE kan godkjennes kan det fjernes fra serviceoppgaver (høyreklikk og velg «Fjern»). Da er det viktig at f.eks. lageret får beskjed om hva som er galt med utstyret.
Utstyr som er skravert/grået ut, skal ikke på service – og kan eventuelt fjernes fra listen. Lar du det stå vil det uansett ikke tas med til service og heller ikke vises i bekreftelsen.
I feltet til høyre er Jens Hansen forhåndsutfylt som ansvarlig for servicen, men bruker man en ekstern serviceleverandør vil «Jens Hansen» automatisk bli skravert/grået ut.
Når du skal utføre service på enkeltutstyr, høyreklikker du i valgt utstyr, velger «Utfør service» og fyller ut nødvendige opplysninger.
Når servicen er utført huker du av for dette – og du kan også legge igjen en kommentar ved behov.
Går du inn på «Serviceoppgaver» i menyen til venstre får du full oversikt over alle servicer, både de som er overskredet servicedato, de planlagte servicene, igangsatte og fullførte servicer. Her inne søker du på samme måte som vi viste tidligere.
Utføre serviceoppgaver i appen:
I appen vil du få beskjed dersom du har lånt utstyr som skal til service.
For å utføre service i appen velger du først utstyret, deretter velger du «Serviceoppgaver» fra menyen oppe til høyre. Da ser du når utstyret skal til service. Klikk på serviceoppgaven.
I bildet til høyre kan du legge inn en kommentar til servicen. Deretter velger du «Utfør serviceoppgaven» i menyen oppe til høyre.